Elewacja oduliczna – widok ogólny. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: "Studeo et Conservo 2024" - (XIX edycja).
Okazała czteropiętrowa kamienica modernistyczna powstała najwcześniej pod koniec 1937 r. Pozwolenie na budowę uzyskano bowiem z końcem 1936 r. Wznoszono ją od razu jako dom frontowy bez oficyn bocznych. Działka była jednak na tyle głęboka, że mogła spokojnie mogła pomieścić drugi dom mieszkalny równoległy do ulicy, bez większych strat jeśli chodzi o dostęp do światła, co wówczas powszechnie stosowano na terenie nowych dzielnic. Obiekt taki nigdy nie powstał, choć gdyby nie wojna, to kto wie? Inwestorem i właścicielem istniejącego do dziś domu, był Ignacy Tenenbaum zamieszkały przy ul. Brzeskiej 18. Projekt zaś przygotował i budowę prowadził inż.-arch. J. Kranc, zapewne tożsamy z J. Krantzem zatrudnionym w podobnym charakterze z okazji budowy domu przy Mińskiej 4/6 (obecny adres), który obiekt to również należał do Tenenbauma. Prace budowlane wykonywał bezpośrednio, mistrz murarski z ul. Dzikiej 4 niejaki Ejger. Nowy dom wzniesiono na uprzednio zabudowanej działce, na której dokonano rozbiórki istniejącej wcześniej zabudowy. Oprócz niskich po części drewnianych obiektów wzdłuż wschodniej granicy parceli, znikł też dom frotowy, najwyżej dwupiętrowy, zajmujący wschodnią połowę działki. Nowopowstała czynszówka wyróżnia się ciekawym rozwiązaniem wewnatrzkomunikacyjnym. Otóż z ulicy wiedzie do budynku jedno wejście z którego wewnątrz dwa korytarze łączą się z dwoma klatkami mającymi wyjście na podwórze. Ostatnią wojnę kamienica przetrwała w dobrym stanie – dach nie był uszkodzony. Pomiędzy 2008 a 2010 położono nowy dach. Wkrótce po tym, na przełomie 2011/2012 r. budynek docieplono.
::: Włączono do bazy w ramach projektu: „Studeo et Conservo 2024” – (XIX edycja), dofinansowanego przez Miasto Stołeczne Warszawa.
Widok ogólny od podwórza. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – parter. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – piętro II-gie. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – piętro II-gie. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – piętro I-sze. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – spocznik po II-gim piętrze. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – spocznik po I-szym piętrze. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – spocznik po III-cim piętrze. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – II-gie piętro. Gałka. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – II-gie piętro. Gałka. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – I-sze piętro. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – I-sze piętro. Klamka. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – parter. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – parter. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – parter. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – parter. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – ostatnie piętro. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Elewacja podwórzowa – balkon I-go piętra. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Elewacja podwórzowa – balkon I-go piętra. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – parter. Posadzka. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – parter. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – policzki schodów i segment balustrady. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – spocznik po II-gim piętrze. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – piętro II-gie. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – wysoki parter. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – spocznik po I-szym piętrze. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – wysoki parter. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – policzki schodów i segment balustrady. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – ostatnie piętro. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – III-cie piętro. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – spocznik po I-szym piętrze. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – spocznik po parterze. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – widok od wejścia. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).