Elewacja oduliczna. Widok ogólny. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.
Dwupiętrowa funkcjonalistyczna kamienica wzniesiona po 1935, najprawdopodobniej tuż przed samą wojną. Budynek sprawia na pierwszy rzut oka wrażenie, bardziej kameralnego, niż to ma miejsce w rzeczywistości. Funkcje parteru przejęły tu bowiem całkiem niemałe sutereny, a schowane i nieco cofnięte ostatnie piętro ulokowano pod rozbudowanymi, zajmującymi znaczną powierzchnię dachu facjatami. Sutereny w tak nowoczesnym obiekcie w niczym nie przypominają zagrzybionych i zawilgoconych nor rodem z XIX-wiecznego śródmieścia, dlatego spokojnie mogą pełnić funkcje pełno użytkowej pierwszej kondygnacji. Widać więc, że obiekt niby teoretycznie dwupiętrowy ma w kubaturowe możliwości domu czteropiętrowego. Zakomponowana symetrycznie, czteroosiowa fasada, została ozdobiona balkonami w skrajnych osiach i mocnym akcentem w postaci czterodzielnego okulusa nad wejściem do klatki schodowej. Elewacja tylna, zasadniczo gładka, została jedynie przełamana w połowie, cofniętą nieco w stronę ulicy jej wschodnią częścią – w stosunku do zachodniej nieco wysunięte na północ. Ponad oknami ostatniego pietra są płycinowe wnęki jako żywo przypominające ślepe zamurowane kiedyś otwory okienne. Szkopuł w tym, że facjaty zarówno od podwórza, jak i od strony ulicy istniały już w 1945 r. Jeśli więc pierwotnie na ostatniej kondygnacji (lub tylko w jej podwórzowym trakcie) miał być strych, to zlikwidowano go najprawdopodobniej w ostatniej chwili, zapewne na etapie budowy obiektu, wprowadzając na bieżąco zmiany w projekcie. Wydaje się bowiem mało prawdopodobne, aby kilkuletni zaledwie, nie zniszczony w czasie wojny dach, w tak ciężkich, zaraz powojennych czasach zrywano tylko po to, by dodać niewysokie poddasze. Wydaje się, że w tym przypadku koszty byłyby zbyt wysokie do potencjalnych korzyści. Na klatce zachowały się oryginalne detale, takie jak schody wraz z oprawą (balustrada, poręcz itd.), a także wzorzyste zgeometryzowane posadzki z płytek.
Elewacja oduliczna. Widok ogólny. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Elewacja oduliczna. Zachodnia partia budynku. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Elewacja oduliczna. Balkon I-go piętra zachodniej partii budynku. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Elewacja oduliczna. Główne wejście na klatkę schodową. Nad drzwiami – okulus. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Elewacja oduliczna. Główne wejście na klatkę schodową. Nad drzwiami – okulus. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Elewacja oduliczna. Okulus znad głównego wejście na klatkę schodową. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Elewacja oduliczna. Okna suteren wschodniej partii budynku. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Elewacja oduliczna. Wschodnia partia budynku. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Elewacja oduliczna. Balkon I-go piętra wschodniej partii budynku. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Elewacja oduliczna. Balkon I-go piętra wschodniej partii budynku. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Elewacja oduliczna. Podniebienie balkonu. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Elewacja podwórzowa. Widok ogólny. . Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Elewacja podwórzowa. Okna suteren i parteru. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Elewacja podwórzowa. Wejście na klatkę schodową. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Wejście na klatkę schodową – od strony podwórza. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Schody an parter od strony podwórza. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Parter – widok ku ulicy. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Parter – widok ku ulicy. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Parter – widok ku ulicy. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Parter – widok ku ulicy. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Parter – widok ku ulicy. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Parter – okulus nad wejściem. Widok zewnętrzny. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Parter – widok ku ulicy. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Parter – widok ku ulicy. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Widok ze spocznika na parter i dalej ku drzwiom wyjściowym na ulicę. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Widok ze spocznika na parter i dalej ku drzwiom wyjściowym na ulicę. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Parter – widok na I-szy spocznik. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Zakręt balustrady na spoczniku. Posadzka z „gorsecików”. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Zakręt balustrady na spoczniku. Posadzka z lastrico. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo Klatka. Zakręt balustrady na spoczniku. Posadzka z lastrico. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Zakręt balustrady na spoczniku. Posadzka z lastrico. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Zakręt balustrady na spoczniku. Posadzka z lastrico. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Widok ze spocznika na I-sze piętro. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Zakręt balustrady na I-szym piętrze. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Widok ostatniego piętra. Drzwi do lokalu mieszkalnego. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Widok ostatniego piętra. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka.Widok ostatniego piętra. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Widok z ostatniego piętra na spocznik. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. posadzka spocznika. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Posadzka I-go piętra. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Posadzka parteru. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Policzki schodów i balustrada. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Policzki schodów i mocowanie pręta balustrady do stopnia. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Dzwonek przy jednym z lokali mieszkalnych. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Drzwi do jednego z lokali mieszkalnych. Fot. Ewa Dziedziniewicz-Rąpca. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Parter – zejście do piwnicy. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.Klatka. Parter – zejście do piwnicy. Fot. Joanna Lipnicka. 2023 r.,źródło: Studeo et Conservo XVII.