Elewacja oduliczna – widok ogólny. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: "Studeo et Conservo 2024" - (XIX edycja).
Modernistyczna czteropiętrowa kamienica z klasycznym przejazdem bramnym i ciekawie uformowaną fasadą, wzniesiona była na krótko przed 1934 r., od którego to zaczynają się dostępne księgi lokatorów. Fakt ten, w połączeniu ze stylem opracowania kamienicy, daje prawo datowania jej budowy właśnie na pierwszą połowę lat 30. XX w. Wstające na długość jednej osi skrzydła boczne, mogły być w fazie projektowania przeznaczone na łączniki przyszłych oficyn. Jako jednak, że odchodzono już wówczas od tego rodzaju praktyk (maksymalnie gęsta zabudowa parceli), to oficyny boczne nigdy nie powstały, a na miejscu gdzie miły by się stykać z domem frontowym są obecnie balkony o balustradach takich jak od frontu a te na pewno nie były zmieniane podczas ostatniego remontu, który miał miejsce pomiędzy 2009 a 2011. Jest jeszcze możliwość że balkony zostały dodane bezpośrednio po wojnie w czasie powojennej adaptacji kamienicy na dom komunalny. Na chwilę obecną jest to kwestia do ustalenia. W przededniu II wojny światowej dom był współwłasnością kilku osób; a mianowicie: Arona Goldkorna, Racheli Rogozińskiej i Sury Roj. Jako, że wszyscy byli Żydami, to komunistyczne państwo nie miało większych trudności z przejęciem nieruchomości, zważywszy że zapewne już w czasie wojny przeszła ona na własność miasta, w wyniku agresywnej działalności Niemnów (podówczas „gospodarzy”) dążących do całkowitej eksterminacji obywateli polskich pochodzenia żydowskiego. Wojnę kamienica przetrwała w dobrym stanie. Dach nie był uszkodzony. W ostatnich latach pomiędzy rokiem 2009 a 2010 dom ocieplono.
::: Włączono do bazy w ramach projektu: „Studeo et Conservo 2024” – (XIX edycja), dofinansowanego przez Miasto Stołeczne Warszawa.
Widok ogólny od ulicy. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Przejazd bramny z zamurowanym wejściem na klatkę (do stróżówki?). Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – piętro III-cie. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – piętro II-gie. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – piętro I-sze. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – Ostatnie piętro. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – parter. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – spocznik po I-szym piętrze. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – spocznik po parterze. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – Piętro II-gie. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – piętro II-gie. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – piętro I-sze. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – policzki schodów. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – piętro I-sze. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – piętro I-sze. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – spocznik. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – spocznik po I-szym piętrze. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – spocznik po parterze. Fot. Marta Wasilewska, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Elewacja podwórzowa. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Elewacja podwórzowa – balkon piętra I-go. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Elewacja podwórzowa – partia wschodnia. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – widok z piętra II-go. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – widok z piętra II-go. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – parter. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – uszkodzenia balustrady przy spoczniku. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka wschodnia – ostatnie piętro. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – piętro I-sze. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – ostatnie piętro. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – piętro II-gie. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – spocznik po I-szym pieter. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka zachodnia – spocznik po I-szym pietrze. Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Przejazd bramny z zamurowanym wejściem na klatkę (do stróżówki?). Fot. Marceli Sajko, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).