Elewacja oduliczna – widok ogólny. Fot. Robert Marcinkowski, 2024 r., źródło: "Studeo et Conservo 2024" - (XIX edycja).
Okazała kamienica wzniesiona dla Marii Baranieckiej, z charakterystycznym schodkowym szczytem i boniowaniem elewacji w parterze. Wkrótce po wybudowaniu, w drugiej połowie 1934 r., dom przeszedł na własność Karola Muszyńskiego, który nabył go w kwietniu 1935 r. W latach 30. XX w. znaczny odcinek południowej pierzei ulicy Mińskiej ulegał dużym przekształceniom katastralnym – wydzielono wiele nowych działek, z zamiarem szybkiego ich zabudowania prostymi w formie i niewyszukanymi pod względem estetycznym czynszówkami dla pracowników okolicznych zakładów przemysłowych. Wąska działka nie zachęcała do stawiania oficyn, zresztą w czasach tu wzmiankowanych powszechnie już od nich odchodzono. Dla domu zaprojektowano natomiast tradycyjny przejazd bramny. Ciekawostką jest, że na posesji zachowały się do dziś elementy tak nietrwałe, jak trzepak do dywanów (obecnie już bardzo skorodowany) czy płotek wokół zieleńca. Opisywany tu budynek ma gładkie elewacje, wystrój wnętrza również należy do skromnych. Na uwagę zasługuje trójbarwne lastrico posadzek klatki schodowej. W czasie II wojny dom nie doznał większych uszkodzeń. Pomiędzy 2008 a 2010 r. wymieniono pokrycie dachu (nowa papa).
::: Włączono do bazy w ramach projektu: „Studeo et Conservo 2024” – (XIX edycja), dofinansowanego przez Miasto Stołeczne Warszawa.
Widok ogólny od strony ulicy. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Widok ogólny od strony ulicy. Górne piętra. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Widok od strony ulicy. Gzyms. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Przejazd bramny. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Przejazd bramny. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Widok ogólny od strony podwórza. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Widok ogólny od strony podwórza. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro I-sze. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro I-sze. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – spocznik po piętrze I-szym. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro II-gie. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro II-gie. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro III-cie. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro III-cie. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro III-cie. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro III-cie. Numerki do kilku mieszkań na jednej tabliczce. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro III-cie. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – widok z I-go spocznika. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – widok z I-go spocznika. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – parter. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – parter. Zejście do piwnicy. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – parter. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – parter. Zejście do piwnicy. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – posadzka spocznika. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – spocznik. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – okno przy ostatnim spoczniku. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – okno przy ostatnim spoczniku. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – okno przy ostatnim spoczniku. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – parapet przy ostatnim spoczniku. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Płotek ogródka od ulicy. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Płotek ogródka od ulicy. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).
Okazała kamienica wzniesiona dla Marii Baranieckiej, z charakterystycznym schodkowym szczytem i boniowaniem elewacji w parterze. Wkrótce po wybudowaniu, w drugiej połowie 1934 r., dom przeszedł na własność Karola Muszyńskiego, który nabył go w kwietniu 1935 r. W latach 30. XX w. znaczny odcinek południowej pierzei ulicy Mińskiej ulegał dużym przekształceniom katastralnym – wydzielono wiele nowych działek, z zamiarem szybkiego ich zabudowania prostymi w formie i niewyszukanymi pod względem estetycznym czynszówkami dla pracowników okolicznych zakładów przemysłowych. Wąska działka nie zachęcała do stawiania oficyn, zresztą w czasach tu wzmiankowanych powszechnie już od nich odchodzono. Dla domu zaprojektowano natomiast tradycyjny przejazd bramny. Ciekawostką jest, że na posesji zachowały się do dziś elementy tak nietrwałe, jak trzepak do dywanów (obecnie już bardzo skorodowany) czy płotek wokół zieleńca. Opisywany tu budynek ma gładkie elewacje, wystrój wnętrza również należy do skromnych. Na uwagę zasługuje trójbarwne lastrico posadzek klatki schodowej. W czasie II wojny dom nie doznał większych uszkodzeń. Pomiędzy 2008 a 2010 r. wymieniono pokrycie dachu (nowa papa).
::: Włączono do bazy w ramach projektu: „Studeo et Conservo 2024” – (XIX edycja), dofinansowanego przez Miasto Stołeczne Warszawa.
Widok ogólny od strony ulicy. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Widok ogólny od strony ulicy. Górne piętra. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Widok od strony ulicy. Gzyms. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Przejazd bramny. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Przejazd bramny. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Widok ogólny od strony podwórza. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Widok ogólny od strony podwórza. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro I-sze. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro I-sze. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – spocznik po piętrze I-szym. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro II-gie. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro II-gie. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro III-cie. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro III-cie. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro III-cie. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro III-cie. Numerki do kilku mieszkań na jednej tabliczce. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – piętro III-cie. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – widok z I-go spocznika. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – widok z I-go spocznika. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – parter. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – parter. Zejście do piwnicy. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – parter. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – parter. Zejście do piwnicy. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – posadzka spocznika. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – spocznik. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – okno przy ostatnim spoczniku. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – okno przy ostatnim spoczniku. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – okno przy ostatnim spoczniku. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Klatka – parapet przy ostatnim spoczniku. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Płotek ogródka od ulicy. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).Płotek ogródka od ulicy. Fot. Michał Pilich, 2024 r., źródło: „Studeo et Conservo” – (XIX edycja).