Elewacja oduliczna. Widok ogólny. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Roga w roku 1913. Być może właściciel był tożsamy z kupcem, który niemalże po sąsiedzku przy Tłomackiem 13, prowadził handel skórami. Autorem projektu był łódzki architekt Dawid Lande (1868-1928). Wystrój obiektu nawiązywał głównie do stylu neoklasycznego i późno secesyjnego. Pod budowę nowej inwestycji wyburzono, aż dwa starsze domy scalając jednocześnie dwie parcele w jedną całość. Zresztą przez szereg lat używano podwójnego adresu: Leszno 13/15. Gmach był iście wielkomiejski miał dwa podwórza i aż pięć klatek schodowych. W każdej z nich była zaś widna (!). Weryfikacja w terenie potwierdziła obecność mniej lub bardziej zachowanych reliktów każdego z urządzeń. Najbogatszy wystój miał dom frontowy wraz z obiema klatkami schodowymi, z których każda dysponowała własną windą. Pozostały po nich ciekawe w formie i detalu ażurowe obudowy szybów. Kolejna pod względem standardu była oficyna poprzeczna, a na końcu oficyny boczne. W obiektach tych szyby windowe zamurowano jednak w kilku przypadkach zostały oryginalne drzwi i inne artefakty potwierdzające istnienie, aż pięciu dźwigów osobowych w jednej kamienicy. W czasie wojny mieścił się tu owiany złą sławą Urząd do Walki z Lichwą i Spekulacją. Mimo, iż kamienica była w getcie, udało się jej przetrwać zarówno wojnę, jak i powojenną „odbudowę”, z której wyszła okaleczona, ale przetrwała. Obecnie jest niższa o dwie kondygnacje – straciła strych i ostatnie piętro. Zniszczenia objęły całą powierzchnię dachu. Nienaruszone pozostały jedynie zabudowania gospodarcze na drugim podwórzu rozebrane ok 2008 r. Obecnie gmach jest znany głównie z mieszczącego się weń, od 2009 r teatru o nazwie: „Kamienica”.
Elewacja oduliczna. Widok ogólny. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Zachodnia partia elewacji odulicznej. Balkony. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Środkowa partia elewacji odulicznej. Oryginalna (?) stolarka opuszczonego lokalu. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Wschodnia partia elewacji odulicznej. Balkony. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Zachodnia partia elewacji odulicznej. Balkon ostatniego pietra. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Środkowa partia elewacji odulicznej. Oryginalna (?) stolarka opuszczonego lokalu. Balkon III-go pietra. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Środkowa partia elewacji odulicznej. Balkon II-go pietra. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Elewacja oduliczna. Balkony partii środkowej. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Elewacja oduliczna. Balkony partii środkowej. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Środkowa partia elewacji odulicznej. Wylot przejazdu bramnego. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Elewacja oduliczna. Wylot przejazdu bramnego. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Współczesna krata stylizowana na secesyjną. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Odbój wschodni. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Widok spod wejścia na klatkę schodową. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Odbój wschodni. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Odbój zachodni. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Widok ku ulicy. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Widok ku ulicy. Po lewej wejście na klatkę schodową główną. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Widok ku ulicy. Po lewej wejście na klatkę schodową główną. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Wejście na klatkę schodową główną. Balustrada. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Wejście na klatkę schodową główną. Słupek balustrady. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Dekor na ścianie przejazdu bramnego. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Dekor na ścianie przejazdu bramnego. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Dekor na ścianie przejazdu bramnego. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Dekor na ścianie przejazdu bramnego. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Drzwi do stróżówki (?). U góry – dekor. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Widok na wschód. Ceramiczny detal na ścianach. U góry – dekor. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Ceramiczne płytki cokołu i wychodzących zeń pilastrów. U góry – dekor. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Ceramiczne płytki cokołu. Ubytki. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII. U góry – dekor. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Ceramiczne płytki cokołu i wychodzących zeń pilastrów. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Ceramiczne płytki cokołu. Ubytki. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Ceramiczne płytki cokołu. Ubytki. Po prawej wejście na klatkę schodową główną. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Sklepienie. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Sklepienie. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Sklepienie. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Przejazd bramny. Drzwi na główną klatkę schodową. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Wyjście do przejazdu bramnego. Z lewej obudowa szybu po windzie. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Szyb po windzie. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Obudowa szybu po windzie. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Obudowa szybu po windzie. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Obudowa szybu po windzie – widok od wewnątrz. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Obudowa szybu po windzie – parter. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Wczesnomodernistyczna oprawa drzwi, do szybu po windzie. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Wczesnomodernistyczna oprawa drzwi, do szybu po windzie. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Detal z obudowy szybu po windzie. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Detal obudowy szybu po windzie. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Detal obudowy szybu po windzie. Parter – dół drzwi. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Detal obudowy szybu po windzie. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Detal z obudowy szybu po windzie. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Detal z obudowy szybu po windzie. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Obudowa szybu po windzie. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Stopnie marmurowe, mocowane nietypowo – do stalowego, ażurowego stelażu. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Na wprost – przepierzenie, za którym widać klatkę kuchenną (II). Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Okno do klatki (II) – kuchennej. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Po lewej -obudowa szybu po windzie. Na wprost – przepierzenie, za którym widać klatkę kuchenną (II). Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Na wprost – przepierzenie, za którym widać klatkę kuchenną (II). Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II) – widok z klatki głównej (I). Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Widok na klatkę kuchenną (II) przez okno w przepierzeniu oddzielającym ją od klatki głównej (I). Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Stopnie marmurowe, mocowane nietypowo – do stalowego, ażurowego stelażu. W tle klatka kuchenna (II). Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Stopnie marmurowe, mocowane nietypowo – do stalowego, ażurowego stelażu. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Stopnie marmurowe, mocowane nietypowo – do stalowego, ażurowego stelażu. Fot. Anna Laskowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Stopnie marmurowe, mocowane nietypowo – do stalowego, ażurowego stelażu. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Podniebienie schodów biegnących wokół obudowy szybu po windzie. Stopnie marmurowe, mocowane nietypowo – do stalowego, ażurowego stelażu. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Oryginalna posadzka z powojennymi uzupełnieniami. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Płytki ceramiczne z Merzig – „Vileroy&Boch”. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Detal z obudowy szybu po windzie. Imak pod poręcz. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Detal z obudowy szybu po windzie. Imak pod poręcz. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Detal z obudowy szybu po windzie. Imak pod poręcz i przekrój poręczy. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Detal obudowy szybu po windzie. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Oryginalna posadzka z wieloma uszkodzeniami i ubytkami. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Oryginalna posadzka z wieloma uszkodzeniami i ubytkami. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Oryginalna, wczesnomodernistyczna oprawa drzwi do lokalu mieszkalnego. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Oryginalna, wczesnomodernistyczna oprawa drzwi do lokalu mieszkalnego. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Oryginalna, wczesnomodernistyczna oprawa drzwi do lokalu mieszkalnego. Posadzka. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Oryginalna, wczesnomodernistyczna oprawa drzwi do lokalu mieszkalnego. Posadzka. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Drzwi do lokalu mieszkalnego – klamka. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Sztukateria na suficie wokół lampy. Plafon. Posadzka. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna (I). Koło od lin trzymających windę, mocowane w prowizorycznym (bez mała 80-cio letnim) suficie. Fot. Anna Laskowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Wejście z podwórza. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Szyb po windzie – widok wewnętrzny. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Obudowa szybu po windzie. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Szyb po windzie – widok wewnętrzny. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Płytki cementowe. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Cementowe płytki podłogowe. W tle obudowa szybu po windzie. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Na wprost – przepierzenie, za którym jest klatka główna (I). Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Płytki na jednym z pieter. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Płytki cementowe. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Płytki na jednym z pieter. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Na płytkach widać stopień wyślizgania/zużycia. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Płytki na jednym z pieter. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Płytki cementowe. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Płytki cementowe. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Detal z obudowy szybu po windzie. Poręcz. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Detal z obudowy szybu po windzie. Imak pod poręcz. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Profilowanie parapetu. (pod donice ?). Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Profilowanie parapetu. (pod donice ?). Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Na wprost – przepierzenie, za którym widać klatkę główną (I). Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Na wprost – przepierzenie, za którym widać klatkę główną (I). Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Schody wokół obudowy szybu po windzie. Drzwi do lokalu mieszkalnego – kuchenne. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna (II). Prowizoryczny
(bez mała 80-cio letni) sufit nad szybem po windzie. Fot. Anna Laskowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Posadzka piwnicy zaadaptowanej na restaurację. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Posadzka piwnicy zaadaptowanej na restaurację. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Posadzka piwnicy zaadaptowanej na restaurację. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Posadzka piwnicy zaadaptowanej na restaurację. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Posadzka piwnicy zaadaptowanej na restaurację. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze – widok na południowy zachód. W rogu wejście do klatki III-ciej. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Tralki drewnianych schodów. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Balustrada drewnianych schodów. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Drzwi do lokalu mieszkalnego (kuchenne). Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Tralki drewnianych schodów. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Tralki drewnianych schodów. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Dusza schodów. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Poręcz drewnianych schodów. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Poręcz, posadzka, stopnie drewnianych schodów. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Drewniane schody. Balustrada. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Drzwi do lokalu mieszkalnego. Okienko od toalety. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Drzwi do lokalu mieszkalnego. Balustrada. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Drzwi do lokalu mieszkalnego. Balustrada. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Drzwi do lokalu mieszkalnego. Balustrada. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Dusza schodów. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Ostatnie piętro, obecnie strych. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Ostatnie piętro, obecnie strych. Malunki na ścianie dawnego mieszkania. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Ostatnie piętro, obecnie strych. Podest do nieistniejących obecnie schodów. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna zach. (III). Ostatnie piętro, obecnie strych – skute płytki i fragment jednej z nich: „Vileroy&Boch” z Merzig. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze – widok na południe. Wejście do klatki w oficynie poprzecznej (III). Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Drzwi – widok od podwórza. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Drzwi od wewnątrz. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Drzwi od wewnątrz. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Ozdobny słupek na początku balustrady – przy wejściu. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Ozdobny słupek na początku balustrady – przy wejściu. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Balustrada przy wejściu. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Dusza schodów – w tle drzwi do dawnej windy. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Widok spod wejścia na parter. W tle drzwi do dawnej windy i wnęki po skrytkach pocztowych. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Parter – oprawa drzwi do dawnej windy. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Parter. Wnęki po skrytkach pocztowych. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Parter. Drzwi do dawnej windy i wnęki po skrytkach pocztowych. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Widok ze spocznika na parter. W tle drzwi do dawnej windy i wnęki po skrytkach pocztowych. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Zakręt balustrady na dwupoziomowym spoczniku. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Ażurowy detal na zakręcie balustrady. Poręcz drewniana. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Zakręt balustrady na spoczniku. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Widok na spocznik. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Schody z lastrico. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Widok ze spocznika na piętro. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Zakręt balustrady na parterze. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Posadzka spocznika. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Zakręt balustrady na parterze. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Zakręt balustrady na parterze. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Drewniany parapet. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Drewniany parapet. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Ażurowy detal balustrady. Poręcz. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Ażurowy detal balustrady. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Ażurowy detal balustrady. policzki schodów. Fot. Robert Marcinkowski. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Policzki schodów. Mocowanie prętów balustrady. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Sztukateria na suficie – plafon. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Drzwi do lokalu mieszkalnego. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Drzwi do lokalu mieszkalnego we wczesnomodernistycznej oprawie. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Numerek przy drzwiach do lokalu mieszkalnego. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Drzwi do lokalu mieszkalnego – uszkodzenia. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Drzwi do lokalu mieszkalnego. Uszkodzenia. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Widok ze spocznika na ostatnie piętro. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Widok ze spocznika na piętro. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Poręcz. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Dusza schodów. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Balustrada – ażurowy detal. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Widok na ostatni spocznik. Fot. Iwona Otrębska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Widok ze spocznika na ostatnie piętro. Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Widok z ostatniego piętra. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka główna w oficynie poprzecznej (IV). Widok z ostatniego piętra na duszę schodów. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze – widok na południowy wschód. W rogu wejście do klatki IV-tej. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna wsch. (V). Zakręt drewnianej balustrady. Podest piętra – dwupoziomowy. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna wsch. (V). Szyna/prowadnica w nieczynnym i zamurowanym szybie windowym. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Klatka kuchenna wsch. (V). Ostatnie piętro, obecnie strych. Dziura do nieczynnego i zamurowanego szybu windowego. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze – widok na zachód. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze – widok na północ. Wystający ponad dach ryzalit klatki kuchennej (II), zaświadcza o braku ostatniego piętra i strychu. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze – widok na północ. Wystający ponad dach ryzalit klatki kuchennej (II), zaświadcza o braku ostatniego piętra i strychu. Fot. Magdalena Baranowska. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze – widok na północ. Półkolisty ryzalit klatki kuchennej (II). Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze – widok na północ. Półkolisty ryzalit klatki kuchennej (II). Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze. Tył domu frontowego. Ryzalit klatki kuchennej (II). Fot. Teresa Adamiak. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze – widok na północny wschód. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze – widok na południe. Wystający ryzalit klatki oficyny poprzecznej (III), zaświadcza o braku ostatniego piętra i strychu. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze – widok na południe. Wystający ryzalit klatki oficyny poprzecznej (III), zaświadcza o braku ostatniego piętra i strychu. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze kąt północno zachodni. Drzwi do śmietnika (?), zachowanka stróża (?). Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Podwórze – tyły domu frontowego. Żeliwny hak w kształcie pikującego bażanta. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Elewacje tylnego (południowego) podwórza. Widok ogólny. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.
Elewacje tylnego (południowego) podwórza. Widok ogólny. Fot. Wojciech Kmieć. 2023 r., źródło: Studeo et Conservo XVII.